S T Ě Ž E J K O V É   P A D A C Í   M O S T Y

   Zcela samozřejmou vychytávkou v obranyschopnosti je padací most, neboť v kombinaci s příkopem dokonale přerušuje vstupní komunikaci. Obvykle jde o koncovou část mostovky, která po zvednutí zapadá do vpadliny a zakrývá portál brány, který posiluje proti průrazu. Nejrozšířenějším typem je kladkový padací most charakterizovaný drobnými štěrbinami pro kladky. Mnohem vzácnější je pak kolébkový padací most, jehož nutnou součástí je tzv. vlčí jáma za portálem brány. Někde uprostřed se nachází stěžejkový padací most, který byl ovládaný pomocí stěžejek, tedy dlouhých rovnoramenných pák. Stěžejky zapadaly do dlouhých úzkých štěrbin umístěných nejčastěji nad portálem brány. Právě štěrbiny pro stěžejky jsou předmětem této galerie.

ALBRECHTSBURG
BERGAMO
BEUGGEN
BONIFACIO
BOTTMINGEN
BRESCIA
CANDELO
CERNAY
CITTADELLA
CITTADELLA
CIUDAD RODRIGO
CIUDAD RODRIGO
ESTAVAYER-LE-LAC
FALKENSTEIN
FONTANELLATO
FREISTADT
FREISTADT
GRODZIEC
KAŠPERK
KOTNOV
KÜSSABURG
LANDSEE
LÖWENBURG
LUCENS
MAISSAU
MALBORK
MANTOVA
MEMMINGEN
MEMMINGEN
MEMMINGEN
MILANO
MILANO
MILANO
MILANO
MORGES
NEPI
ORVIETO
PAVIA
PERPIGNAN
PERPIGNAN
PIACENZA
PIACENZA
POSANGES
RIQUEWIHR
SANGUINETTO
SCHWÄBISCH HALL
SCHWÄBISCH HALL
ŠUMBURK
VERDUN
VINCENNES
VINCENNES
VINCENNES
WEINBERG
WEISSENHORN
© burda 2008-023